For et par måneder siden rejste jeg til en af mine yndlingsbyer i det britiske for at se koncert og generelt bare nyde byen på en kort weekendtur. Her er et par anbefalinger fra min weekend i Manchester.

Se også min video fra Manchester (optaget i september 2018):

Jeg har tidligere skrevet flere indlæg om Manchester, så hvis du selv skal planlægge din rejse dertil kan jeg lige liste dem op herunder – der er uden tvivl noget i disse indlæg du kan bruge:

Og så hopper jeg ellers til dette indlæg med anbefalinger fra min tur til den store nordengelske by.

Godt, billigt hotel i Manchesters Centrum

manchester hotel Jeg mødte min ven i lufthavnen og tog med toget ind til Manchester Oxford Road, hvorfra vi gik 5 minutter hen til vores valgte hotel til rejsen; Ibis Portland Street. Jeg må blankt erkende, at jeg er blevet ret glad for Ibis-hoteller, når jeg rejser i Storbritannien med venner og vi bare har brug for et udmærket, billigt og centralt beliggende hotel.

Med Ibis ved man, hvad man får og der er aldrig nogen problemer – det er fine værelser, billige priser og beliggenheden er ofte rigtig god.

Ibis hotellet på Portland Street er ingen undtagelse; her er endda en ret fed bar i stueetagen, hvor man ikke rigtig føler, at man faktisk er i en hotel-lobby.

Tæt på hotellet er der bl.a. en tesco, masser af barer, cafeer og restauranter samt Chinatown næsten lige i baghaven. Glimrende hotel centralt beliggende i Manchester – prisen for en overnatning starter fra ca 440 kr for to personer.

Tjek hotellet ud og book online her.

Få flere gode ideer til Manchester i min video:

Pie på pub i Northern Quarter

pie manchester Det første vi gjorde efter at være checket ind på hotellet var naturligvis at smutte ud igen og lede efter en pub med gode pies. Det skal man altså bare, når turen går til Storbritannien på herretur 😀

Nu har jeg været i Manchester en del gange efterhånden og jeg elsker virkelig den by, dens historie og dens mange gode pubber rundt omkring.

Jeg kan dog også godt lide at opleve nye steder, så selvom jeg kender nogen glimrende pubber i Manchester, så skulle vi altså prøve et nyt sted – samtidig ville jeg gerne vise min kammerat rundt i Northern Quarter, så vi gik i den retning.

Vi endte på The Abel Heywood, hvor vi fik en ganske glimrende pie og en pint fra hanen. Så er man ligesom i gang med sin weekendtur i Manchester 😀

Herefter vandrede vi lidt rundt i Northern Quarter, gik på den legendariske city centre pub Sinclairs Oyster Bar (hvor pints koster omkring £2) og senere havde vi booket tid hos en frisør – de er dygtige til den slags i UK 😉

Vi blev klippet hos Rubber Soul Barbers, der i den grad kan anbefales – man kan bare booke tid via deres Facebook, hvis det frister nogen 😀

Inden denne tur havde jeg aldrig rigtig fået set mig omkring i Manchester Chinatown. Nuvel, den er da heller ikke særligt stor, men dog mere imponerende end i f.eks. Liverpool eller Birmingham.

Så aftensmaden blev indtaget på en kinesisk restaurant og det var udmærket uden at være prangende.

God morgenmad i Manchester

leaf on portland street

Mit iPhone-billede af morgenmaden – nogen madblogger bliver jeg nok aldrig 😀 Men det smagte fremragende og vi måtte endda levne lidt…

Skråt overfor hotellet ligger et af de bedste morgenmads-steder i Manchester (der ligger også en i Liverpool, hvis du kommer på de kanter – og det bør du faktisk).

Leaf on Portland St hedder stedet og det er ekstremt godt. Vi fik naturligvis en full English, der kostede ca det samme som hotel-buffeten på den anden side (£7.99), der godt nok også så ganske udmærket ud, men altså ikke når en rigtig café-morgenmad til sokkeholderne.

Et sted, der i den grad kan anbefales – også hvis du bor et andet sted i Manchester, men gerne vil have en ekstremt god morgenmad.

De har også mad resten af dagen – se deres menukort online her.

Gåtur langs kanalerne til Castlefield

castlefield manchester En ganske gratis oplevelse i Manchester er at tage en gåtur langs kanalen ud til Castlefield. Midt inde i centrum af Manchester er der komplet stilhed og faktisk også flere spots med ret flot natur.

Vi startede turen ved den gamle Hacienda-bygning. Hacienda er en natklub, der i 80’erne og 90’erne var epicenteret for en helt speciel måde at gå i byen på – og så var den ejet af Factory Records og New Order (som jeg er så stor fan af, at jeg har en Factory tattoo).

tony wilson rejsekris manchester

To store personligheder; Tony Wilson (Factory Records boss) og Rejsekris…

Meget specielt sted for mig, men jeg tror egentlig også, at almindelige musikfans synes det er meget sjovt at kigge på ‘kalenderen’ udenpå den nye Hacienda-bygning (der er nu lejligheder dér…).

Man går så videre ud til Castlefield Bowl og kan derfra bare spadsere ind i centrum igen på få minutter.

Vi gik på en lille shoppetur og tog forbi vores hotel inden vi pubcrawlede os ned til vores koncert med The Streets.

Man kan godt nå rigtig meget i Manchester på en weekendtur, da bymidten er ret lille og walkable. Hvis du har 3-4 dage, så kan jeg i den grad også anbefale at tage turen fra Manchester til Liverpool.

Som altid, hvis du har nogen spørgsmål om Manchester, så skriver du bare en kommentar herunder.

Planlæg din rejse 👇🏻

• Hotels.com er min foretrukne hotel-booking portal med gode tilbud og prisgaranti
  • London Box Office er det bedste sted at købe billige musical billetter til de bedste shows i London
  • Get Your Guide er en portal, hvor du kan booke billetter til seværdigheder, udflugter på rejsemål og diverse transportbilletter
  • Omio er den bedste portal til at købe tog- og busbilletter i Storbritannien
  • Rentalcars.com er det bedste sted at få overblikket over priser på lejebiler i Storbritannien