east london Her i starten af oktober var jeg et smut i London med et par venner. Efterhånden rejser jeg primært til London for arbejde, men denne tur var udelukkende ferie, hvilket var meget lækkert. I denne kort artikel vil jeg lige dele fire steder vi besøgte på denne tur.

Jeg plejer egentlig at være derovre med disse venner i december på en lille juletur, men programmet i december er presset i år for vores alles vedkommende, så vi må fejre julen herhjemme 😀

Vi lægger ud med det mest spektakulære sted, der længe har været på min “to see” liste i London. Jeg er gået forbi mange gange, men har aldrig været indendørs…

Cafeen i Tate Modern

tate modern udsigt Tate Modern er naturligvis mest kendt for sine udstillinger for moderne kunst, men det må jeg blankt erkende overhovedet ikke interesserer mig. Så jeg har sneget mig forbi den enorme bygning alle de gange jeg har været i området, hvilket efterhånden er en del.

Der er dog en god grund til alligevel at gå ind på museet, hvor indgangen er ganske gratis, nemlig cafeen på de øvre etager i Tate Modern.

Dér bliver man belønnet med en helt fantastisk udsigt over St Paul’s Cathedral, Themsen og City of London. Det var så godt, at jeg måtte bestille en pint i stedet for den planlagte kop kaffe 😀

Priserne i cafeen er i øvrigt helt fair og ligger ca på niveau med resten af London, så der er ingen grund til ikke at gå forbi her, hvis du alligevel skal besøge nogle af de mange seværdigheder i London, der ligger i området – f.eks. Borough Market eller London Eye.

Bar Kick – sportsbar i Shoreditch

bar kick shoreditch I det trendy Shoreditch er det ikke svært at finde en pub eller bar, men vi ledte specifikt efter en sportsbar med storskærm, hvor vi kunne se Danmark-Schweiz.

Det lykkedes på Bar Kick, der dog ikke er en traditionel sportsbar – faktisk er det nærmere en cool, hipster bar, hvor de tilfældigvis også viser fodbold.

Drinkskortet er flot og de har happy hour tilbud på portugisiske øl (stedet er vist portugisisk), så det er egentlig en bar jeg vil anbefale dig at svinge forbi, hvis du gerne vil have en festlig aften.

Der var mange lokale, der ikke ænsede fodbolden på skærmene, men til gengæld benyttede bordfodboldbordene i stor stil.

Vi tog også et spil og jeg ved, at der kom et nyt gave ønske på min kammerats ønskeliste til jul 😀

Super cool bar i Shoreditch!

The Scolt Head – lokal pub med god mad i Dalston

london pub Vi boede nær Haggerston Station på denne tur og da vi ankom fra lufthavnen var klokken 5 minutter i mad & pints 😀 Så vi skulle hurtigt finde en pub, der serverede begge dele.

Valget faldt på The Scolt Head, hvilket var et decideret fremragende valg.

Jeg havde kun lige hurtigt tjekket stedets rating på Google Maps og så satte vi ellers kursen mod pubben. Så vi blev alle ret overraskede over, at det var en super hyggelig, moderne pub med et afsides lokale, hvor de har ‘restaurant’.

scolt head menu Maden var også virkelig god, så det er bestemt en pub jeg kan anbefale, hvis man er på disse kanter i det østlige London.

Læs alle rejseguides til London her.

Planlæg din rejse 👇🏻

• Hotels.com er min foretrukne hotel-booking portal med gode tilbud og prisgaranti
  • London Box Office er det bedste sted at købe billige musical billetter til de bedste shows i London
  • Get Your Guide er en portal, hvor du kan booke billetter til seværdigheder, udflugter på rejsemål og diverse transportbilletter
  • Omio er den bedste portal til at købe tog- og busbilletter i Storbritannien
  • Rentalcars.com er det bedste sted at få overblikket over priser på lejebiler i Storbritannien